Kun asiakasymmärrystoimisto Kopla Helsinki kysyi joskus talven tuiskeissa, lähtisinkö katsastamaan K-raudan valikoimaa sillä silmällä kymmenkunnan muun bloggarin kanssa, vastasin kerrasta kyllä. Meille annettiin muutama tehtävä, joiden avulla analysoimme muun muassa K-raudan valikoimaa, viihtyisyyttä ja asiakaspalvelua. Annoimme vastauksemme ja jäimme odottelemaan jatkoa.
Ja sitähän tuli. Kokoonnuimme koko konkkaronkka – koplalaiset, k-rautalaiset ja me bloggarit (Kotipalapeli, Kahden suora, Time of the Aquarius, Kettukarkki, Valkoinen Harmaja, Bambula, Vihreä talo ja 2h+k) – hiihtoloman tienoilla Helsingissä ja jatkoimme rautakaupan hyvien ja ei niin hyvien puolien parissa. Annoimme ehdotuksia valikoimaan passeleista tuotteista ja valkkasimme jo olemassa olevista muutamia suosikkejamme.
Suosikit ovat pyörineet pari viime viikkoa sisustuslehdissä, kun K-raudan mainoskampanja alkoi toden teolla. Nostan pipoani perinteikkäälle, koko Suomen kattavalle ja siksi kaiketi jäykähköllekin koneistolle siitä, että he uskalsivat satsata sisustusbloggareihin eivätkä pestanneet hommaan esimerkiksi Helsingin suurinta mainostoimistoa. Ei sillä, etteikö meissä bloggareissa piisaisi ammattitaitoa: porukaamme kuului niin muotoilijoita ja sisustussuunnittelijoita kuin toimittajia ja viestinnän ammattilaisia sekä satoja tuntia remontoineita naisia, joilta luonnistuvat laatoittamiset, lattioidenvaihtamiset sun muut "pikku" hommat.
Sain ilokseni olla mukana myös mainoskampanjan konkreettisessa toteuttamisessa. Istuimme Kahden suoran Lauran ja Kettukarkin Mairen kanssa muutamana päivänä palavereissa, mallailimme seinää paperilla ja mietimme, miten saisimme siitä a) raikkaan ja b) sellaisen, joka olisi helppo monistaa eri myymälöihin. Lopulliset rakennus- ja kuvaustyöt veivät kaksi pitkää päivää, joita en vaihtaisi pois, sillä sain niiden aikana myös kaksi kallista ystävää.
Ja se minun suosikkituotteeni, se on Dremel-monitoimimasiina. Tai Tikkurilan Helmi-kalustemaaleilla tuunatut saunanovenvetimet. Tai Cellon pienet valaisimet, jotka muuttuivat kymmenen kertaa hienommiksi spraymaalilla. Tuunaus, se taisi olla päivän sana tässäkin asiassa ja hyvä niin.
I had a chance to take part in a commercial campaign by K-rauta. The most prestigious hardware store in Finland asked about ten bloggers to give their opinion of K-rauta's selection, knowledge etc. We spend some hours at the stores as mystery shoppers and analyzed the results in a meeting we had a few months ago. The meeting resulted a campaign, which is currently presented in nearly every interior magazine in Finland. These pictures above are taken during the two days we finally shot the campaign with Maire and Laura. Long days I loved – thanks to those two. My friends.
tiistai 29. toukokuuta 2012
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
Kiitos sulle muru. Oon niin iloinen, että tutustuttiin. Ja tietty siitä, että saatiin väkertää noin hauskaa projektia.
voi, laura. niin mäkin. sä oot mun soulsister. <3
Lähetä kommentti